Otázky

1. Mám pomalý počítač. Musím si kúpiť nový?

  • ÁNO aj NIE. Je mnoho faktorov, ktoré určia odpoveď. Od veku počítača, cez HW, alebo SW problém, až po nevhodnú konfiguráciu pre Vami požadované úlohy.

2. Často mi "mrzne" počítač. Čo mám robiť?

  • Viete určiť či problém vznikol po inštalácii nejakého SW, alebo HW?
  • Viete použiť nástroje na testovanie pamätí dostupné z internetu(napr. memtest)?
  • Viete skontrolovať pevný disk a súborový systém na chyby?
  • Viete skontrolovať počítač na prítomnosť vírusov a iného škodlivého SW?
  • Viete si zdiagnostikovať akýkoľvek ďalší HW, alebo SW problém?
  • Viete si zazálohovať dáta a preinštalovať operačný systém ?
  • Existuje tento problém od zakúpenia PC a je ešte v záruke?

  • Pokiaľ ste na poslednú otázku odpovedali ÁNO, obráťte sa na predajcu.
  • Pokiaľ viete odpovedať na všetky ostatné otázky ÁNO, alebo na niektoré, urobte tak.
  • Pokiaľ nepomohli Vami vykonané činnosti, alebo na všetky otázky ste dali odpoveď NIE, obráťte sa na nás.

3. Pokazil sa mi hard disk. Je nejaký spôsob, ako získam údaje, ktoré som mal na ňom uložené?

  • V prípade fyzickej chyby disku je nutné sa obrátiť na špecializovanú firmu zaoberajúcu sa touto problematikou. Toto je ale finančne nákladná záležitosť
  • V prípade softvérového problému, môžete skúsiť nástroje dostupné na internete pre obnovu dát, ale treba byť nanajvýš opatrný, aby ste nedocielili skutočnú neobnoviteľnosť dát.
  • V oboch prípadoch je najlepším riešením obrátiť sa na nás a úplne najlepšia je prevencia pravidelným zálohovaním.

4. Mám monitor starší ako 5 rokov. Je plne funkčný. Mám ho vymeniť za nový? Ak áno, tak prečo?

  • LCD – ak vyhovuje veľkosť, parametre a je správne nastavený aj s grafickou kartou k Vašim úlohám, tak NIE.
  • CRT - ak vyhovuje veľkosť, parametre a je správne nastavený aj s grafickou kartou k Vašim úlohám a nie je starší ako 10 rokov, tak NIE.
  • LCD/CRT – ak nevyhovuje esteticky manželke doporučujem s ňou konzultovať výber pred kúpou. :-)

5. Nefunguje mi pripojenie k internetu. Čo mám spraviť, aby som vedel, že problém nie je v mojom počítači, ale u telekomunikačného operátora?

  • Záleží od operátora a typu pripojenia. Skontrolovať či sú všetky káble na svojom mieste a správne zapojené. Či je zapnutý modem/router/wifi a kontrolky na ňom svietia tak ako majú. Skontrolovať či nastavenia od operátora sú tak, ako majú byť (v počítači, modeme/routeri/wifi).

6. Mám novú tlačiareň a neviem ju pripojiť. Pomôže mi v tom NEXUS?

  • ÁNO stačí nás kontaktovať, radi Vám pomôžeme.

7. Mám nového pracovníka a potrebujem ho zaškoliť pre prácu s počítačom. Pomôže mi v tom Nexus?

  • Doporučujeme Vám poslať pracovníka na kurz, zoznam firiem poskytujúcich kurzy práce s PC nájdete na internete.

8. Potrebujem e-mailové schránky. Dokáže mi ich NEXUS vytvoriť a pomôcť s ich používaním?

  • ÁNO, zabezpečíme Vám vytvorenie schránok a ich nadstavenie. Ak nemáte ešte zaregistrovanú doménu aj s tým Vám pomôžeme.

9. Nechcem mať pre počítačovú sieť veľa káblov. Existuje nejaké riešenie?

  • Áno je viacero možností, záleží podľa okolností. Obráťte sa na nás pre konzultáciu.

10. Všetky dôležité dokumenty chcem mať zálohované. Ako to mám spraviť?

  • Možností je viacero, napáliť na optické médium, vytvoriť kópiu na druhý disk, externý disk, sieťový disk, robiť zálohu manuálne, alebo automaticky … možností realizácie je viacero.
  • V prvom rade si musíte určiť, čo chcete zálohovať a ako často, následne musíte zistiť o aký objem dát sa jedná a podľa možností určiť výsledný spôsob zálohovania.

11. Mám technický problém s počítačom. Ako mám postupovať? Stačí zavolať?

  • Áno, zavolajte k nám a dohodneme sa na ďalšom postupe.

12. Máme vo firme viac počítačov. Potrebujeme aj viac tlačiarní?

  • Opäť záleží na okolnostiach. Môžte využiť sieť na pripojenie k tlačiarňam, aké tlačové úlohy budete potrebovať (čb/farebne/väčšie formáty ako A3/diskrétnu tlačiareň pre mzdárku,…).

13. Nechcem používať platený software. Mame nejaké iné možnosti? Pomôžeme mi s tým NEXUS?

  • ÁNO NEXUS Vám pomôže s výberom free softvéru, ale free softvér nemusí existovať, alebo spĺňať požiadavky na funkcionalitu, potrebné pre Vás.

14. Kedy je výhodnejšie zamestnať odborníka na počítače a kedy je výhodnejšie si objednať externú službu?

  • Jednoducho podľa toho čo je pre Vás efektívnejšie a bude mesačne menej stáť.

15. Chcem si kúpiť počítač vo veľkosklade po dieloch. Pomôže mi NEXUS s jeho sprevádzkovaním?

  • ÁNO, ale radšej by sme začali s konzultáciou o vhodnosti, pred kúpou.